INSTA TIPS: Proč na Instagramu používat české hashtagy

Instagram mě ba! Kdo mě sledujete na Instragmu (@mishyvavrin), moc dobře to ví…

IG, hashtagy

Nechci si tady hrát instagramovýho guru, přece jen se ale o tuhle sociální síť zajímám víc, než jak to dělá běžnej uživatel (čti – ten, kdo Instagram používá jen na selfíčka a fotky snídaní… Počkat. To dělám vlastně taky O:))  Ale teď už k věci…

Ještě před rokem bych řekla, že používat český hashtagy na Instagramu je naprosto zbytečný (možná až na pár výjimek). Jenže časy se mění a obzvlášť ty instagramové se mění opravdu rychle. Co bylo včera IN je dneska OUT a zítra to může být … dvakrát OUT?

Teď ale konečně přichází to oficiální prohlášení: Používejte na Instagramu české hashtagy! No, používejte jak ty české, tak anglické. Proč vám ale tak najednou radím, abyste z nejpoužívanějších – anglických hashtagů částečně přešli i na ty české?

Nejsem takový vlastenec, abych přišla s (snad už téměř posvátnou) větou: Jste Češi? Žijete v Česku? Tak mluvte ČESKÝ! Ne, o tom to není… Instagram je marketingovým nástrojem stejně jako každá jiná sociální síť, a tak byste ji měli taky používat. Tedy pokud to není jen váš osobní deníček… Něco mi ale říká, že když čtete tenhle článek, Instagram vás přece jen zajímá i z trochu jiného úhlu, než jen z toho osobního.

Ještě na starém blogu jsem zveřejnila článek o tom, jaké hashtagy je nejlepší používat obecně (Jak najít nejlepší hashtagy na Instagramu). Tento článek na něj navazuje. Vlastně mu je podřízen. To, co jsem psala o používání hashtagů (Pokud předchozí článek nechcete číst, shrnu ho pro vás jednou větou: Nepoužívejte neojoblíbenější a nejpopulárnější hashtagy, váš příspěvek se v nich okamžitě propadne.), platí i pro české hashtagy. Dnes vám chci vlastně jen zdůvodnit, proč byste se už neměli českým hashtagům vyhýbat.

Většina sociálních sítí k nám přišla z anglicky mluvících zemí. Proto se spousta nových uživatelů (v tomto případě česky mluvících) přizpůsobila masově používané angličtině. Pokud chtěl někdo být na Instagramu vidět, musel se podřídit anglicky mluvící většině (anglicky mluvícímu trhu).

My Češi máme většinou tendenci nové sociální sítě zpočátku přehlížet. Je v tom snad i trochu pozérství, hlavně je to ale lenost. Proč se učit něčemu novýmu, když mám Facebook? Takhle si třeba většina Čechů nechala uniknout Snapchat. Než se stihl rozšířit, přišel Instagram s insta stories (čti – okopčil Snapchat) a tak Snapchat pomalu upadá.

Snapchat jsme tedy promeškali, Instagramu ale nakonec propadli i Češi a v dnešní době už si jeho potenciál uvědomují i firmy. S rostoucím počtem českých uživatelů roste také míra užívání českých hashtagů. Zpočátku uživatelé používali český hashtagy hlavně k recesi a ironii (ty hashtagy, který vlastně člověk používá místo textu a je mu jasný, že přes ně jeho příspěvek nikdy nikdo nenajde #zasesifotimjidlo – i když, to by nemusel bejt špatnej hashtag co? :)).

Postupem času ale uživatelé začali hashtagy používat k účelu, který jim je primárně přisuzován – aby podle nich příspěvky někdo našel. Když tedy narostl počet příspěvků pod časkými hashtagy, lidé je začali využívat i v opačném směru – k vyhledávání. Tím se kruh uzavírá a české hashtagy mohou vzkvétat. Není tedy nic výjimečnýho, když uživatel v dnešní době místo dřívějšího hesla #christmas vyhledává radši #vanoce .

IG, Instagram, hashtagy

Nejde ale jen o využívanost českých hashtagů. Pod českým hashtagy se taky skrývají komunity. Komunity lidí, kteří sdílejí podobné příspěvky. Já už díky nim potkala i několik přátel :) Mezi ty největší patří #vscocze – český hashtag pro uživatele, kteří prohánějí svoje fotky appkou VSCO, #igerscz – prostě a jednoduše Češi na Instagramu, #dnessnidam (a všechny možné variace týkající se dnešku a jídla) – komunita lidí, co si fotí jídlo a nestydí se za to, nebo třeba #bojzanovytelo – hashtag, kterej vytvořila Péťa Elblová, ale dneska už ho používá kdokoli, kdo jakýmkoli způsobem bojuje za nový a lepší tělo.

Poslední tip – nezapomínejte na diakritiku. Dříve se sice uvádělo, že hashtagy máme používat jedině bez háčků a čárek, dnes už to ale taktéž není pravda. U některých slov může být relevantní použít jak variantu s, tak bez diakritiky. Jak poznáte, kdy použít obě varianty? Jednoduše si daný hashtag v obou variantách vyhledejte a podívejte se, kolik se pod ním skrývá příspěvků (jinak řečeno – jak moc ho lidé používají). Pokud je u obou variant dost příspěvků (hranice se určuje těžko, ale řekněme, že se nachází někde kolem 1 až 2 tisíc), použijte obě.

Instagramové české hashtagy

Instagram hashtag

 

Zajímalo by mě, jestli používáte český hashtagy? 

A pokud ano, jaké?

5 komentářů na „INSTA TIPS: Proč na Instagramu používat české hashtagy“

  1. Já používám české i anglické, snažím se vystihnout téma toho obrázku a většinou si mě pak někdo všimne a začne mě sledovat :) českým se nevyhýbám, ale pokud jsem na některou fotku opravdu pyšná, tak chci, aby si jí všimli i lidé z jiných zemí a proto používám anglické i české hashtagy :)

    LENN

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *