Míša markeťák in progress

Míša markeťák in progress

Už přes měsíc se spolu s dalšíma 50 holkama vzdělávám v oblasti marketingu v Akademii od HolkyZMarketingu 🤓

Absolvovala jsem přes 30 hodin přednášek a webinářů pod vedením známých, úspěšných a především znalostmi a zkušenostmi nadupaných marketérů. Kdo a co mě naučil?

Aneta Martinek nás na prvním workshopu Akademie zavedla do tajů organizačního porna, když nám ukázala, jak si udělat funkční TO DO list. Ještě důležitější mi ale přijde připomenutí, že ani perfektní todočko mi nepomůže, pokud nebudu psychicky a fyzicky v pohodě. Takže terapii, odpočinku a zdravému životnímu stylu zdar!

Pavlína Louženská si nás rozdělila do skupinek a ukázala nám, že s dobrým nápadem může ve správném prostředí přijít opravdu kdokoli. A techniky, díky nimž se dostane ke slovu i introvert, ocení ta lehce nejistá část každoho z nás.

Díky Monice Ptáčníkové a workshopu #IAmRemarkable teď píšu tenhle článek a není mi to trapný. Protože ukázat, že něco umím, nebo že se něco učím, je ok a není to vychloubání. A čím jsem (jak název workshopu napovídá) výjimečná? Třeba tím, že jsem se nebála odjet na Erasmus do Göteborgu i přesto, že jsem nikdy předtím nebyla z domova déle než týden a nevěděla jsem, jak se používá pračka 🙈 Čím jste výjimeční vy?

Vzhledem k situaci v ČR se většina lekcí doposud konala online. I proto jsem ocenila přednášku Denisy Juna, která nám ukázala, jak zvládá řídit úspěšnou firmu na dálku. Kromě pracovních tipů (např. stand-up – každý člen týmu ve 2 minutách zrekapituluje, na čem právě pracuje) jsem si zapamatovala, že chci občas v týmu svolat virtual coffee time, protože se mi daleko líp pracuje s lidma, se kterýma si někdy vypravuju trapný vtipy a zapomeneme na tabulky a KPIčka.

Avinashe Kaushika nám kupodivu holky do Prahu nedovezly, dopodrobna a srozumitelně nám ale jeho framework SEE THINK DO CARE vysvětlila Petra Krištof z Google. Díky této přednášce jsem si uvědomila, že pro různé cíle je potřeba využívat různé kanály. A taky si budu dávat pozor, abych v care fázi zákazníka nestrašila tím, co všechno už o něm vím (data sem, data tam).

Kateřina Hráská nám ukázala, že business plán není něco šíleně složitého, ale že jeho sestavení vyžaduje jen trochu systematické práce. A taky cíl. Protože jak Katka řekla: „Bez cíle nemůžeš nikam dojít. Musíš vědět, co chceš.“

Myslela jsem si, že s Gmailem docela umím. Filip Goszler mi ale ukázal, že jestli jednou dojdu do fáze, kdy budu dostávat desítky pracovních e-mailů denně, mám se ještě co učit. Jako užitečný tip mi přijde odkládání e-mailů, tzn. že vám daný e-mail po vámi určené době znovu přijde do pošty (což může fungovat jako skvělá připomínka deadlinu).

Od Lenky Stawarczyk jsem se konečně pořádně dozvěděla, co je to B2B a jak v reálných případech vypadá. Kromě tipů, jak dělat B2B marketing (i s low budgetem) jsem si od Lenky odnesla jednu důležitou poučku: „I když je to B2B, pořád je to human to human.“

Jan Řezáč nám před webinářem poslal několik článků a videí, které jsme si měly projít. Už při jejich pročítání mi bylo jasné, že workshop o tvorbě webu bude jízda. A byla. Je zbytečné, abych zde vypisovala poučky, které daleko lépe formulované najdete na webu House of Řezáč. Stejně si ale neodpustím zvolání, že obsah je král a uživatelský výzkum překoná domněnky.

A právě význam a především některé metody uživatelského výzkumu nám přiblížily Ivana Jíleková a Lucie Rafajová . Tahle přednáška mě jako antropologa velmi potěšila. Uživatelský výzkum totiž dokazuje, že stavět byznys na domněnkách není nejlepší nápad. A co si odnáším z workshopu? Lidé neříkají pravdu. Často se vykreslujeme v lepším světle.

S Ondřejem Slámou už jsem se potkala před několika lety na Digisemestru. Tentokrát mě provedl reklamou na Youtube. Dozvěděla jsem se (lépe řečeno mi Ondřej pomohl si uvědomit), že Youtube je 2. největší vyhledávač. A že dělat video reklamu pro prokliky pravděpodobně nebude fungovat.

Myslela jsem si o sobě, že v marketingu patřím spíš mezi kreativce. Nikola Foktová mi naštěstí včas ukázala, že být kreativcem neznamená jen sršet nápady. Kreativce charakterizuje mimo jiné nekončící zvídavost a schopností najít touch pointy (místa, na nichž se potká s cílovkou). Nikola mi navíc zasadila do hlavy zajímavou myšlenku – ve 21. století už nejsou negramotní ti, kteří neumí číst a psát, ale lidé, kteří se nedokážou něco naučit, odnaučit nebo přeučit.

Tereza Valentová mi osvěžila, jak se tvoří PPC reklama. Přestože tuhle část online marketingu přece jen trochu znám, Tereza dokázala přednášku vystavět tak, že jsem si díky ní spoustu věcí urovnala v hlavě. Pokud tedy někdy budete mít možnost si nechat od Terezy ohledně PPC reklamy poradit, doporučuju!

Tereza Holubová nám pak představila, jak se pracuje s globálními kampaněmi a jak se vztahují ke kampaním regionálním. Zároveň nám ale stihla ve zkratce představit svou kariéru, které napovídá tomu, že je Tereza super žena. A právě od takové marketérky si odnáším několik cenných kariérních rad, mezi něž patří i tato: pohovor je dialog, ne výslech. Zaměstnavatel se chce dozvědět co nejvíc o mně, zároveň se ale chci mnoho věcí (od možnosti kariérního růstu až po firemní kulturu) dozvědět i já jako uchazeč.

K marketingu patří i analytika. Z 50 holek, které se účastní Akademie, se na začátků žádná necítila být analytičkou. Myslím si, že jsme si ale všechny rychle a intenzivně uvědomily, jak důležitá analytika je. A Eva Došková nám to potvrdila. Poradila nám, jak si sestavit analytický plán, a taky nám připomněla něco, co většina z nás nechtěla slyšet: excel je marketérův nejlepší přítel.

Den potom, co se v Blesku objevila fotka Romana Prymuly porušujícího opatření, které sám vyhlásil, jsme se s Irenou Zatloukalovou bavily o krizové komunikaci. Kromě spousty copy a strategických tipů nám Irena ukázala důležité pohledy na krizi. Protože krize je hrozba i příležitost. A krizová komunikace je dialogická. Je potřeba druhou stranu poslouchat, ne se pouze sám vyjadřovat. A nezapomínejte, že na druhé straně je člověk.

S Hanou Němečkovou jsme se pak bavily o důvěře. Protože ta je klíčem k budování komunit. Hana nám na mnoha příkladech ukázala, jak buduje komunity pro Seznam Zprávy, já si od ní ale odnáším především spoustu tipů na marketéry, které můžu sledovat a učit se od nich. Inspirace je důležitá.

Aby se nám ze všech informací, které do nás Akademie láduje ze všech stran, nezamotala hlava, je potřeba je začít využívat v praxi. A to nám Akademie umožňuje, což beru jako velkou výhodu oproti jiným merketingovým kurzům.

V sedmičlenném týmu s názvem Hermionina armáda (see what we did there?!) jsme si vylosovaly právě platformu HolkyZMarketingu, na níž si nové znalosti testujeme a všechny doufáme, že některé z našich nápadů na vylepšení platformy časem uvidíte i zrealizované 🙂

Pokud jste článek dočetli až sem, asi se o marketing a Akademii opravdu zajímáte. Právě vám slibuju, že se můžete těšit i na další články. Kromě zajímavých myšlenek si totiž zapisuju i tipy na knížky, které nám lektoři doporučují. Představím vám je v jednom z dalších článků. Do té doby vám jako zdroj informací doporučuju LinkedInové profily lektorů (prokliknete se na ně skrz jednotlivá jména), kde najdete inspirace a tipů na čtení až až!

PS: takhle dlouhej článek jsem dlouho nenapsala. To dokazuje, že Akademie rozhodně patří pod hashtag #míšutoba 🙂


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *